Pagina's

zondag 11 februari 2024

Van Brussel naar Ljubljana via Zurich Feb 2024

Vandaag op 9 februari begon ons Erasmus avontuur in Ljubljana, Slovenie. Gepakt en gezakt gingen we richting het vliegveld.

Om 6 uur vertrokken Laura en ik van huis richting het vliegveld in Brussel. Daar aangekomen verzamelden we en dronken we koffie, dat was nodig. Vervolgens konden we onze koffers inchecken bij de zelf service.

Tot nog toe verloopt alles vlekkeloos en zijn we klaar om te boarden.

De vlucht maakt een tussenstop in Zurich waar we normaal een uur de tijd hebben om over te stappen. Aangezien het erg druk was en de vlucht uitgeboekt is verliep het instappen vertraagd.
Gevolg dat we bij de tussenstop de aansluiting gelijk hadden.

De vlucht verliep goed.
We kregen een flesje water en een Zwitsers chocolaatje met de bergen op de achtergrond.

Helaas na 1 u wachten bij de bagageband blijkt Laura haar koffer verdwaald te zijn.
Papieren zijn reeds ingevuld en ze zouden iets laten weten.
Na het lang wachten hebben we een Taxi genomen ipv de bus.

Hostel Fuzzy Log of Central Hotel(Ibis)
Verdieping 7 zitten wij.

We hebben ons aangemeld en kregen een sleutelkaartje voor de kamer. We slapen in de 'deep dive' kamers.

Je hebt een groot bed dat laag op de grond staat. Pas op bij het opstaan!
De ruimte boven je bed daar slaapt de buurman/vrouw

Wij zitten op het einde van de gang, als je de deur open laat heb je toch wat licht van buiten.

Nadat we de supermarkt (Spar) hadden gevonden en wat hoognodige dingen hadden gehaald, zijn we onderweg naar het hostel een stuk pizza gaan nuttigen. Het viel me op dat ze op hun uithangbord een studentenmenu hebben tegen democratische prijzen. De barman legde uit dat dit gesubsidieerd is voor Sloveense studenten .

Om 20 u weet Laura dat haar koffer van Zurich zou gestuurd zijn maar helaas pas zaterdag verdere info te vernemen.

Ondanks de regen houdt het me niet tegen om een avondwandeling in de stad te maken. Laura blijft liever in hostel wegens gebrek aan make-up en uitgaanskleding.

Het valt mij op dat er veel oude gebouwen zijn, deze zijn heel goed onderhouden.