Pagina's

maandag 4 oktober 2021

Aangekomen in Helsinki!

Hei kaikki,

Nadat we in Helsinki waren geland zijn we met de huurauto naar het centrum gereden om het stadje te verkennen. Het eerste gigantische gebouw wat we tegen kwamen was de Domker van Helsinki.

De kerk heeft de symmetrische plattegrond van een Grieks kruis. In het midden bevindt zich een ronde toren met een 62 m hoge koepel, die wordt omringd door vier kleinere koepeltorens. Voor het al Boven elk van de vier ingangen staan drie beelden van apostelen . Op deze manier worden alle twaalf apostelen weergegeven. De kerk was sober ingericht, heel anders dan de kleurrijke theatrale kathedralen van Italië, Spanje, Frankrijk enz...

Daarnaast waren we beland op de zondagsmarkt van Helsinki. We roken de verse vis van ver en bij het aankomen zagen we de vissersboten die net aankwamen met de verse vis, klaar om verkocht te worden. We wandelden tussendoor de marktkramen en we werden verrast door het verse aanbod aan eten, gepekelde groenten, dierenhuiden en uitgesneden hout artikelen.

Nadat we door de geuren werden verleid hebben we genoten van een lunch maaltijd tussen het lokale volk. Hiervan hebben we echt genoten met de zon op ons snoet. Helaas moesten we onze tocht verder zetten naar onze hostel in Pori.

Aangekomen in Pori hebben we ons snel opgefrist om opnieuw onze benen onder tafel te schuiven. We waren aangekomen in een trendy restaurant AMARILLO. Dit is een aanrader voor wie van nacho's, burgers en steak houdt. We werden geïnformeerd dat dit op woensdag en vrijdag "The place to be'" is. Hier zien ze ons zeker terug!

Na een overvolle buik zijn we terug gekeerd naar de hostel en genoten we van een welverdiende nachtrust!

Nuku hyvin!

Romina & Ine

1. Goed begonnen is half gewonnen. Veel succes met jullie stage en geef je ogen, oren en............ de kost om later met ons jullie verhalen te delen!!

"Een Onvergetelijke Reis: Ons Buitenlandse Stage in Ljubljana"

Dobrodošel na našem blogu!    🙋 (welkom in onze blog) Gisteren 20/4 is ons Erasmus avontuur naar Slovenië gestart. Met de nodige gezonde st...