Pagina's

maandag 17 juni 2024

Letland Week 4

 Sveikki!


Amber en ik hebben onze laatste week stage erop zitten. We hebben het nog erg naar onze zin gehad en vonden dit een heel bijzondere en leuke ervaring. Vandaag maandag 17/06 hebben we onze allerlaatste stagedag voltooid. De verpleegkundigen waren tevreden over ons en wij waren tevreden over de verpleegkundigen omdat ze ons zoveel hebben kunnen bijleren en ze de moeite hebben gedaan om ons dit bij te leren. Zo heb ik (Lukas) in de laatste week  nog enkele ecg’s kunnen meevolgen. Dit wordt in het revalidatiecentrum gedaan door een verpleegkundige die hiervoor is opgeleid. De verpleegkundige neemt enkel ECG's af in de procedure kamer of wanneer een patiënt te zwak is, wordt dit op de kamer gedaan. Mijn ervaring is zeer goed voor zowel in het ziekenhuis als in het revalidatiecentrum. Ik (Amber) heb in mijn laatste week nog veel bijgeleerd over de verschillende operaties die ze uitvoeren bij de patiënten op de afdeling urologie en daarbij de verschillende nazorgen mogen ontdekken en uitvoeren. Ik heb 2 dagen samen mogen lopen met de dokters assistente die me heel veel uitleg heeft kunnen geven. Ik ben blij dat ik deel heb mogen nemen aan dit avontuur en dat ik veel heb mogen bijleren. 

Wij raden ook zeker iedereen aan om zich in te schrijven voor het Erasmus+ avontuur!


Hier nog enkele foto’s van de ecg ruimte.


Dit weekend zijn we met de flixbus naar Tallinn getrokken (de hoofdstad van Estland). We zijn zaterdagochtend in Riga vertrokken en we zijn zondagavond teruggekomen. Het was een busrit van 4,5 uur. Tallinn was een zeer mooie oude stad waar veel te bezichtigen was. Vooral veel kerken en kathedralen (maar liefst 16). Deze stad raden we ook zeker aan om eens te gaan bezichtigen.

 Na een lange reis aangekomen in Tallinn
Alexander Nevski Kathedraal
Ribbedebee bij het vrijheidsplein  
Leuk straatje in tallinn


Dit was onze laatste blog, hopelijk hebben jullie een beetje mee kunnen genieten van ons avontuur! Wij vliegen woensdag terug naar België. Dan zien we jullie daar weer 🙂🤗




 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Malaga week 4

Hola! Het weekend van 8 en 9 juni was het hier 30 graden geweest. We zijn naar het strand gegaan en hebben het rustig aan gedaan dat weeken...