Pagina's

vrijdag 7 juni 2024

Week 3 Letland

 Sveikki! 


Afgelopen weekend werd er hier in Letland, “start of summer” gevierd. Dit was een evenement verdeeld over de hele dag met een grote parade waarbij iedere vereniging meedoet, een groot podium op het strand met live-artiesten, een grote markt en allerlei foodtrucks en dj-booths doorheen de stad jurmala opgesteld. Als afsluiter van de avond hebben we een vuurwerkshow gezien en zijn we terug richting onze dormitory gekeerd. 


Hier enkele foto’s van ons weekend.





Maandag ben ik Lukas begonnen op mijn nieuwe stageplek in het revalidatiecentrum in Vaivari. Hier ben ik goed ontvangen en zijn we onmiddellijk aan de slag gegaan. Hierbij heb ik al veel medicatie mogen geven, IV mogen klaarmaken en prikken en heb ik met de dokters meegelopen om te kijken wat zij precies doen in een dag. Ik heb gemerkt dat de dokters hier ook taken doen die de verpleegkundige in België doen. Zoals bijvoorbeeld een poortkatheter aanprikken wordt hier enkel uitgevoerd door de dokter maar mag niet worden uitgevoerd door de verpleegkundigen. 


Momenteel gaan we al naar de laatste week en dan is het alweer tijd om naar huis te komen. Volgende week krijgen jullie nog een laatste update over ons weekend en de laatste week. Tot volgende week!


Sveicieni,

Lukas en Amber


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Malaga week 4

Hola! Het weekend van 8 en 9 juni was het hier 30 graden geweest. We zijn naar het strand gegaan en hebben het rustig aan gedaan dat weeken...